Gælds-og økonomirådgivning -GAMMEL

Er du havnet i en situation, hvor din økonomi har taget magten fra dig, og gælden er blevet en ubærlig byrde i din tilværelse – så kan vi hjælpe med gratis rådgivning og vejledning.

 

Gældsrådgivningen består af et individuelt tilpasset forløb, som enten kan omfatte en enkelt rådgivning eller et længerevarende sagsforløb. Rådgivningen har åben hver onsdag fra kl. 17-19 og rådgivningen foregår efter aftale og varer en time pr. gang. Ring derfor til os og få en aftale.

 

Vi tilbyder:

  • Telefonisk og personlig rådgivning
  • Korrespondance med private kreditorer og offentlige myndigheder
  • Budgetplanlægning
  • Vurdering af betalingsevne
  • Handleplan for afdrag af gæld
  • Forlig/akkord
  • Reglerne for gældssanering/eftergivelse af offentlig gæld

Studerende, elev eller i gang med et uddannelsesforløb?

 

Tjek vores rådgivning for studerende her!

 

35 39 71 97

SRB@SR-BISTAND.DK

Ikke nok med at jeg fik kompetent juridisk rådgivning, så oplevede jeg også at blive taget seriøst som menneske i en sårbar situation.
- Anbefaling fra vores googleprofil

Rådgivningen er gratis og henvender sig til dig med et indkomstgrundlag, der tillader fri proces. Rådgivningen gives af frivillige jurister og finansielle rådgivere, som er uddannet eller på deres sidste år af kandidatuddannelsen.

 

Selve sagsforløbet foregår med en indledende samtale, hvor vi får et overblik over din økonomiske situation, og hvad du ønsker hjælp til. Herefter aftales en handlingsplan for det videre forløb. Husk NemId ved første møde.

 

Alle samtaler med rådgiverne er fortrolige, og vi har alle tavshedspligt. Dog er vi underlagt underretningspligten, der omfatter børn og unge under 18 år, der lever i en alvorligt truet livssituation eller borgere der overtræder straffeloven §253. Det skal dog tilføjes, at det er yderst sjældent, at vi er omfattet af underretningspligten. Læs mere om underretningspligten her.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ønsker hjælp?

Ring eller skriv til os på ovenstående oplysninger.

 

Hvis du ringer på telefonen, så er den første person, du kommer til at tale med, er en venlig receptionist i vores omstilling, som vil hjælpe med at finde den rigtige rådgiver til dig. Hvis du sender os en mail, vil vi kontakte dig hurtigst muligt.

 

Tjek gerne vores åbningstider her.

VÆRDI OG ETIK

 

Vil du læse om vores værdier og etik for vores rådgivning? Læs mere her!

FAGLIG TILGANG

 

Er du nysgerrig på de faglige krav til vores frivillige rådgivere. Læs mere her!

KLAGEVEJLEDNING

 

Vil du gerne klage over dit forløb hos os? Læs mere her!